reklama

Boli ste už niekedy na detoxikačnom pobyte?

Aktuálne sa pripravujem na týždenný detoxikačný pobyt vo švajčiarskom kantóne Valais, v dedinke Val-d'Illiez. V pôstnych pobytoch nie som žiadny začiatočník, absolvovala som ich už niekoľko na Slovensku. A nedám na ne dopustiť:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

My gurmáni to máme v živote ťažké. Teda aspoň tí, ktorí chcú nielen chutne jesť, samozrejme aj s občasnými prehreškami, ale aj zostať štíhli. Aj si pochutnávať po večeroch na dobrom syre a kvalitnom víne, prípadne čokoládovom dezerte, aj zostať zdraví a atraktívni vo vyššom veku. Tento problém riešim celý život:-) Názory na detoxikačné pobyty sú rôzne, a to i v radoch odbornej verejnosti. Ja som však na základe vlastnej skúsenosti zanieteným fanúšikom tejto očistnej metódy. O pobyte som prvýkrát počula od mojej kamarátky Katky zo Senice pred 10 rokmi. Seničania sú vždy o krok vpred:-) Ani na chvíľu som nezaváhala a prihlásila som sa na detoxikačný kurz do Senca, ktorý organizuje Mudr. Mária Fulová v rámci Školy verejného zdravia. Detoxikácia prebieha pod dohľadom lekára a prispôsobuje sa zdravotnému stavu účastníka. Závisí od vás ako ku kurzu pristúpite a či vydržíte celý týždeň fungovať len na ovocných a zeleninových šťavách či očistných čajoch. Môže sa to zdať náročné, ale opak je pravdou. Pre mňa je to dovolenka. Pozrite na tú prírodnú scenériu Slnečných jazier... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Takto prenádherne je v Senci na prelome marca/apríla. Okolo jazera môžete absolvovať každodenné prechádzky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ked si zoberiete dobrého parťáka: partnera, prípadne kamarátku, môžete sa počas detoxu zabávať aj takto:

Obrázok blogu

V reštaurácii pri prázdnom stole je síce trochu smutno, ale bylinkový čaj sme si určite dopriali.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

S kamarátkou je na pobyte bezkonkurenčne, môžete prerozprávať celé dni a noci:-) S detoxom tela prichádza i detox duše. Až sa vám zdá pobyt príliš krátky.

Obrázok blogu

Voľba detoxikačného kurzu v Senci nebola náhodná. Slnečné jazerá sú obľúbenou rekreačnou lokalitou neďaleko Bratislavy. Jazero s rozlohou vyše 100 ha poskytuje rôzne možnosti pre športové i relaxačné aktivity. K Sencu mám špeciálny vzťah od detstva. Môj otec, ktorý takmer celý život pracoval pre denník Práca (pamätáte si Maturitu odborára?) sa staral okrem iného aj o podnikové chaty, aj o tú v Senci. Prázdniny pri Slnečných jazerách boli samozrejmosťou. Odvtedy prešli Slnečné jazerá veľkou zmenou. V areáli Sever, kde tradične stanovali českí turisti, je vybudovaný Aquapark. V areáli Juh si pamätám obrovský nános štrku, ktorý ma vždy fascinoval. Možno nebol až taký veľký, ale mne sa zdal v sedemdesiatych rokoch minulého storočia pozoruhodný:-) Aj som sa ho raz vybrala sama preskúmať na takom klasickom drevenom člne s dvomi veslami. Doveslovala som asi do polovičky jazera a prudký vietor ma začal nekontrolovateľne unášať. Ujal sa ma neznámy záchranca a dopravil šťastne na breh. Nemala som ani 10 rokov, ale nikto z dospelých si moju minimálne dvojhodinovú neprítomnosť nevšimol. Také bolo detstvo v 70-tych rokoch:-) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz som ale naozaj veľmi odbočila od témy:-) Poďme späť k detoxikácii, počas ktorej sa zbavíte odpadových látok, obnovíte bunečný metabolizmus, zlepšíte funkcie orgánov a rozbehnete ozdravný proces v tele. Pôst je veľmi účinná metóda na liečenie mnohých chronických chorôb: cukrovka, ekzém, vysoký tlak, bolesti kľbov, obezita atď. Samozrejme tieto hodnotenia patria do kompetencie lekárov, ja môžem len potvrdiť, že takéto zlepšenia uvádzajú mnohí absolventi kurzov. Mňa chronické choroby zatiaľ obchádzajú a tak sa k tomu nemôžem vyjadriť uvedením vlastnej skúsenosti. Avšak ten neuveriteľný príliv blahodárnej energie a duševnej pohody, umocnený úbytkom na váhe je zreteľný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že výber miesta pobytu je veľmi dôležitý. Na pobytoch som bola aj vo Vysokých Tatrách. A v tomto prípade je to už dovolenka snov. Denné prechádzky okolo Štrbského Plesa, exkurzia po kaviarničkach v Starom Smokovci, či špacírky v Tatranskej Lomnici sú pre mňa vždy sviatkom. Tie mi zase pripomínajú nespočetné Školy v prírode v Detskom raji v Tatranskej Lesnej, ktoré som absolvovala s mojimi neopakovateľnými kolegyňami zo Základnej školy v Devínskej Novej Vsi:-) Samozrejme by bolo hriechom nevyužiť toto prostredie aj na ľahšiu turistiku, či už k vodopádom, alebo k vysokohorským chatám a plesám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Bonusom týchto pobytov sú večerné prednášky na tému zdravého stravovania a prevencie civilizačných chorôb. Všetko je založené na vašej dobrovoľnosti a pevnej vôli. Keď som absolvovala pobyt prvýkrát s mojim priateľom, chcela som mu ukázať popri detoxe naše podmanivé Tatry. Dovtedy poznal len jeho obľúbený Tatranský čaj, ktorý určite zohral nemalú úlohu v jeho rozhodnutí navštíviť Tatry. Získala som ho tiež s ubezpečením, že on si môže pobyt užívať ako turista, bez detoxu:-) Na moje prekvapenie absolvoval detox so mnou, a veru si ho už aj niekoľkokrát zopakoval. 

Pozrite ako to Švajčiarovi pristane vo Vysokých Tatrách:-) 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Aktuálne máme prípravnú fázu na detoxikačný pobyt v švajčiarskej dedinke Val-d'Illiez. Zmenili sme stravovanie a konzumujeme predovšetkým surovú stravu, ovocie a zeleninu. Musíme vynechať živočíšne potraviny a biele škroby a tiež upraviť pitný režim. Začínam si baliť turistický odev i obuv a samozrejme aj nejakú dobrú knižku. A určite napíšem blog, som zvedavá ako detox zorganizujú Švajčiari. Samozrejme, že som si už naštudovala okolie dedinky Val-d'Illiez a dozvedela som sa o tomto regióne veľa zaujímavostí.

Val-d'Illiez
Val-d'Illiez (zdroj: https://www.regiondentsdumidi.ch/)

Je to región pohoria Dents du Midi (Zuby poludnia) v Chablaisových Alpách. Masív dlhý tri kilometre tvorí 7 vápencových vrcholov a je symbolom regiónu. V minulosti údajne podľa vrchov určovali miestni obyvatelia čas, preto asi aj názov Zuby poludnia:-)

Sedem vrcholov pohoria Dents du Midi
Sedem vrcholov pohoria Dents du Midi (zdroj: https://lesdentsdumidi.ch/)

Hrebeňovka Dents Blanche ponúka nádherné výhľady do údolia rieky Rhône i na vodnú nádrž Lac de Salanfe. Počas túr môžete obdivovať alpské jazerá, ľadovce, vodopády či horské priesmyky.

Dents du Midi
Dents du Midi (zdroj: https://www.saint-maurice.ch/)

Myslím si, že to bude úžasné:-)

Soňa Fröhlichová

Soňa Fröhlichová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  91
  •  | 
  • Páči sa:  965x

Mám 57 rokov. Pred 12 rokmi som si začala klásť otázky typu: Vyhovuje mi rutina a stereotyp v ktorom žijem? Skúsim sa posunúť niekam inam? Budem ešte v 45-tich rokoch schopná poznávať novú krajinu, nájsť si prácu, priateľov, koníčky, nové výzvy a hlavne naučiť sa ďalší jazyk? Nebola to vždy prechádzka ružovou záhradou, ale podarilo sa. Voľba padla úplne náhodne na Švajčiarsko, ktoré by som Vám v mojich článkoch rada predstavila. Chcem v nich zúročiť poznatky a skúsenosti z môjho pôsobenia a neúnavného cestovania po celom Švajčiarsku. Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu